از انتساب ترویج فقر به اسلام تا راه‌کارهای تعدیل معیشت

کارشناسان بهائی، با اشاره به تعلیم تعدیل معیشت در بهائیت، تلویحاً اسلام را مروج و مؤیّد فقر معرفی کردند. این در حالیست که راه‌کارهای فراوانی در اسلام برای مقابله با فقر و جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه بیان شده است. از آن گذشته رهبران بهائی، با احکامی نظیر حلّیت رِبا، در جهت مخالف این مسیر حرکت و تنها به ابراز شعار اکتفا نموده‌اند.

ادامه مطلب

وهابیت و عدم شناخت عقاید شیعیان

تاریخچه وهابیت نشان می‌دهد از گذشته تا به امروز کسانی در مسند فتوا نشسته‌اند که هیچ‌گونه اطلاعات صحیحی از عقاید و عملکرد شیعیان نداشته و ندارند و از این رو شیعیان را متهم به شرک و پرستش غیر خدا کرده و نسبت به انفجار و کشتارهایی که توسط افراد ناآگاه در شهرهای مذهبی سامراء، کربلا، نجف و غیره می‌کنند واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

ادامه مطلب

جایگاه و ارزش زن از نگاه پولس

پولس یکی از شخصیت‌های ویژه و خاص در دین مسیحیت است. وی آموزه‌های بسیاری را در دین مسیحیت وارد ساخته تا و بسیاری از عقاید و احکامی که هم اکنون مسیحیت به آن پایبند هستند ساخته و پرداخته‌ی پولس است. وی نگاه ویژه‌ای هم به زنان داشته و در رساله‌های خود به ترسیم جایگاه و ارزش زنان که غالباٌ خلاف حقیقت است، پرداخته است.

ادامه مطلب

حاکم و حکومتی برتر از سلیمان و ملک سلیمان

مستشکلی با استفاده از آیه [ص/35] که در مورد ملک سلیمان است به حکومت حضرت مهدی اشکال کرده و عظمت حکومت آخر الزمان مورد ادعای روایات شیعه و اهل سنت را زیر سوال می‌برد که با استدلال عقلی و نقلی در تفسیر این آیه مواجه شده و با توجه به وعده خدا به رسیدن این حکومت به مستضعفین عالم؛ اشکال خود را بی اساس می‌بیند.

ادامه مطلب

زمان بهشتی شدن عیسی مسیح از منظر کتاب مقدس

20:41

مسیحیان بر خلاف مسلمانان معتقدند عیسی مسیح کشته شده و پس از دفن شدن از قبر برخاسته و در زمان وارد شدن مسیح به بهشت و حاضر شدن او در نزد خدا اختلاف شده است. بنا بر بخشی از کتاب مقدس، عیسی مسیح تصریح کرده است که همان روزی که می‌میرد وارد بهشت می‌شود اما از بخش‌های دیگر کتاب مقدس مطلبی خلاف آن را می‌توان یافت.

ادامه مطلب